They will release the trailer today and I will update more about this.(FINISHED!)
Q&A From PlayXP
Source URL: http://www.playxp.com/starcraft/news/view.php?article_id=1586662
Translated by mr0919
Q. 개발 진행율은?
Q. How is it going?
A. 모든 게임의 개발을 하기 위해 수 년의 시간이 걸린다. 완성도가 높을 까지 고치고 또 고치는게 블리자드의 철학이다. 게이머를 만족시킬 수 있을 수준이 될 때까지 개발은 계속될 것이다.
A. Every game has to be created with much years. Fixing and Fixing the game until create the best product is our MOTO. The progress will continue until most gamers are satisfied.
Q. 게임의 발매일은?
Q. Release Date?
A. 확정된게 없고, 출시일은 말하기 곤란하다.
A. Not confirmed so I can tell you nothing.
Q. 영문 이름과 한글 이름은 확정된 사항인가?
Q. Are the English and Korean names are definitely confirmed?
A. 아직 100% 확정된 사항은 아니다.
A. Not confirmed.
Q. 배틀넷은 어느 수준으로 향상되는가?
Q. How is the Battle.net?
A. 오늘은 저그 시연회 인 만큼 이 부분은 넘어가겠다.
A. I pass questions which is not related to Zerg.
Q. 로치의 한글 이름 '바퀴'는 월드오브워크래프트의 성기사 별명 '바퀴'의 영향을 받은 것인가?
Q. Is 'Ba-Kwi(바퀴)', Roach's Korean name, affected by Pladin in the World of Warcraft?
A. (웃음) 아무런 관련이 없다.
A. (Laugh) No.
Q. 스타1의 개발진이 어느정도 스타2 개발에 참여했는가?
Q. How many SC1 developers are in SC2 Team?
A. 최소 12명 이상이 참여했지만, 정확한 인원은 모르겠다.
A. 12 or more people, but I don't know certain numbers of them.
Q. 밸런스 맞추기가 어려울 텐데, 어떻게 진행할 것인가?
Q. It is too hard to develop balance in the game. How will it go in progress.
A. 내부 개발팀이 계속해서 테스트와 함께 밸런스를 조절하고 있으며, 내부 RND 센터에서 별도로 연구가 진행중이다. 발매후에는 밸런스 패치를 계속할 것이다.
A. The team is doing test with balance patch, also The RND center is researching this on a separate way. We will patch the game after the game released.
Q. 스타2의 새로운 3D 그래픽 엔진의 특징은?
Q. Can you tell us special features in new 3D graphic engine of SC2?
A. 그래픽 관련 전문가가 아니라 잘 모르겠다. 첨단 기술이 쓰여졌다.
A. I'm not a pro in this part but they used a high technology.
Q. 컴퓨터 사양 요구는?
Q. How is the minimum Spec?
A. 블리자드 원칙은 최신 PC 사양 외에도 많은 게이머들이 즐길 수 있도록 하는 것이다.
(이 부분 제대로 번역이 안 된 부분인데..)
- 최소 픽셀 쉐이더 2.0을 지원하는 PC?:
- 픽셀 쉐이더 2.0 정도가 돌아가는 PC 수준?:
픽셀 쉐이더 2.0이 언급되긴 했습니다.:
A. Blizzard's principle is that many people can play our games.(Not sure these are translated correctly)
- Minimum spec: PCs support Pixel Shader 2.0
- Average PCs support Pixel Shader 2.0
But he mentioned "Pixel Shader 2.0"
Q. 작년 WWI에서 마더 쉽은 에픽 유닛으로 소개되었지만, 추후 다수 생산이 가능하도록 변경 되었다. 퀸도 에픽 유닛 같은데, 마더 쉽도 다시 에픽 유닛이 되는 것인가? 또, 테란에도 숨겨진 에픽 유닛이 있나?
Q. Mothership was introduced as an epic unit but changed to produce multiple units. Seems the queen is same to her. The motherships was changed as an epic unit again?
A. 모든 부분은 개발 과정에서 수 차례 수정이 될 수 있는 부분이다. 발매 전까지는 바뀔 수 있다.
A. These will be able to be fixed many times until release date.
Q. 프로게이머들의 소감은 스타크래프트2가 전작과 비슷하다는 느낌을 받는다는 데, 스타크래프트2를 전작과 유사하게 제작하는 걸 목표로 하는가?
Q. The Progamers say that SC2 seems similar to SC1. Will you create it as SC1?
A. 전작 스타크래프트의 특징을 유지할 생각이다. 하지만, 그것에만 국한되지 않고, 새로운 다양한 특징들도 추가하여 새로움도 꽤할 생각이다.
A. We'll keep SC1 features. But this doen't mean that staying in SC1 many special features will be added if we need.
Q. 감염 기술에 대한 추가 설명을 해달라.
Q. Introduce "Infestation" ability.
A. 스타크래프트2에서는 모든 건물을 감염시킬 수 있다. 따라서, 게이머들이 유용한 유닛으로 활용이 될 것이다. 현재는 개발 단계라 감염된 건물에서 '감염된 해병' 밖에 생산되지 않지만, 향후 다른 유닛들도 생산이 될 수 있도록 바뀔 수도 있다.
A. Zerg can infest all types of the buildings. So gamers will use this ability wisely. Currently can only create "Infested Marine" in the game but we would add more infested units soon.